Hoe

Op deze website tref je geen prijslijst aan. De reden is eenvoudig: elk probleem is uniek, de prijs dus ook.

Voorbeeld: de ene gitaar herfret bijna zichzelf (nou ja), bij de andere moeten alle frets individueel worden aangepast en ingelijmd. Elke opdracht wordt vooraf wel grondig doorgesproken. Als je wil weten wat jouw speciale wens of probleem je zou kunnen kosten, stuur je best even een mailtje voor een ruwe richtprijs. Vermeld daarbij ook altijd je telefoonnummer, bij voorkeur mobiel.

Opdrachten worden uitgevoerd in volgorde van aanvaarding, al kunnen leveringstermijnen van bestelde onderdelen wat dat betreft wel eens wat roet in het eten gooien.
Opgelet: doorheen de jaren is het aantal aanvragen voortdurend gestegen, en die trend houdt blijkbaar aan. Hierdoor ben ik genoodzaakt om met een wachtlijst werken. Zodra je (bijna) aan de beurt bent, bel ik je op om een concrete afspraak te maken. Met deze werkwijze hoef je je gitaar of bas niet langer dan strikt noodzakelijk te missen.

Wanneer je je instrument binnenbrengt, inspecteer ik het; vervolgens wordt de aanvankelijk opgegeven richtprijs bevestigd of zo nodig bijgesteld. Die laatste schatting is doorgaans behoorlijk accuraat, al kan er in zeldzame gevallen nog een onvoorzien probleem opduiken tijdens het werk. Maar áls zich dat al voordoet, wordt er niets ondernomen voor er overleg is gepleegd.

Zodra je (bas)gitaar klaar is, neem ik contact met je op. Soms heb je je instrument ’s anderendaags al terug, maar naarmate de reparatie ingewikkelder is, duurt het uiteraard wat langer.

Een betaalterminal is niet aanwezig. Aflevering gebeurt dus tegen contante betaling, of via een bank-app. Dat werkt prima, maar is wel gelimiteerd tot een bedrag van 250 EUR per bankrekening. Indien nodig, kun je eventueel meerdere bankrekeningen combineren (als je die hebt).

Ook overschrijven is mogelijk, maar ophalen van het instrument kan in dat geval pas gebeuren zodra het geld op de rekening staat. Sorry hiervoor: de meeste klanten zijn perfect betrouwbaar, maar door occasionele betalingsproblemen in het verleden wordt van deze werkwijze niet meer afgeweken — met dank voor je begrip. (Om dezelfde reden wordt bij bestelling van onderdelen naar een voorschot gevraagd, tenzij het instrument waarvoor ze bedoeld zijn in het atelier aanwezig blijft.)

En dan? Simpel: dan ben je vertrokken voor een lange periode van zorgeloos speelplezier!

Share by: